Ogłoszenie o naborze


  Alternatywny tekst z opisem obrazu.   Alternatywny tekst z opisem obrazu.

 

OGŁOSZENIE

„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego- edycja 2024

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Radomiu  w związku z przystąpieniem do realizacji Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024 realizowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego informuje, że ogłasza nabór i zaprasza osoby zainteresowane uzyskaniem wsparcia oraz  spełniające kryteria określone w Programie do składania dokumentów zgłoszeniowych.

ADRESACI PROGRAMU:

  • osoby z niepełnosprawnością posiadające orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionych, które wymagają usługi asystenta w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym,
  • dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

ZAKRES USŁUG ASYSTENTA OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNSCIĄ:

Usługi asystencji osobistej  polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, np:

  1. wsparcie uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
  2. wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
  3. wsparcie uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
  4. wsparcie uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem, korzystaniu przez uczestnika z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy).

 

KTO MOŻE ZOSTAĆ ASYSTENTEM:

  1. osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta;
  2. osoby posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnością np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnością w formie wolontariatu;
  3. osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego,(w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu  “Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024,

KTO NIE MOŻE ZOSTAĆ ASYSTENTEM:

  1. osoby faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem Programu;
  2. osoby będące członkami rodziny – na potrzeby Programu za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych lub zstępnych (rodziców/dziadków/pradziadków oraz dzieci/wnuki/prawnuki), małżonka, rodzeństwo, teściów, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem;
  3. opiekunowie prawni.

 

NA CZYM BĘDĄ POLEGAĆ USŁUGI ASYSTENTA:

Asystent wspiera osobę z niepełnosprawnością w realizacji jej celów, ale jej nie wyręcza. Wszystkie wykonywane czynności są realizowane przy udziale uczestnika, zatem asystent nie może samodzielnie robić dla niego zakupów, załatwiać za niego spraw urzędowych itp. Asystent realizuje usługi wyłącznie na rzecz osoby z niepełnosprawnością, na podstawie jej decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a nie dla osób trzecich, w tym członków rodziny osoby z niepełnosprawnością.

 

KIEDY ASYSTENT MOŻE ŚWIADCZYĆ USŁUGI:

24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy czym przez tą samą osobę maksymalnie do 12 godzin na dobę. Przez dobę należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której asystent rozpoczyna realizację usługi asystencji osobistej. Do czasu realizacji usługi asystencji osobistej nie wlicza się czasu dojazdu do i od uczestnika.

 

JAKI JEST LIMIT GODZIN USŁUG ASYSTENTA:

Limit godzin usług asystencji osobistej finansowanych ze środków Funduszu przypadających na 1 uczestnika wynosi nie więcej niż:

  1. 840 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;
  2. 720 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
  3. 360 godzin rocznie dla osób z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności oraz dzieci do ukończenia 16. Roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.

 

CZY USŁUGI ASYSTENTA SĄ ODPŁATNE:

Uczestnik (bez względu na sytuację materialną) nie ponosi odpłatności za usługi asystenta.

 

W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901), inne usługi finansowane w ramach Funduszu Solidarnościowego albo finansowane przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, finansowane ze środków publicznych.

Procedura przystąpienia do Programu:
Przyznanie usług asystencji osobistej odbywać się będzie na podstawie Karty zgłoszenia i załączników, dostępnych w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Radomiu ul. Tadeusza Mazowieckiego 7 (bud.B), 26-600 Radomiu i na stronie www.pcprradom.finn.pl w zakładce – Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024.

 

Więcej informacji o Programie na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej:

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1478,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2024

 

Dokumenty można składać:

 w terminie od 15 stycznia 2024 roku,

do  Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Radomiu siedziba, ul. Tadeusza Mazowieckiego 7 (bud. B), 26-600 Radom, 

informacje pod tel. 48 38 15 096 Grażyna Ciechońska - Kierownik Zespołu ds. Osób Niepełnosprawnych  

 lub 48 38 15 075

Iwona Jastrzębska -Tyczyńska -  Inspektor w Zespole ds. Osób Niepełnosprawnych.

Wymagane dokumenty:

  • Karta zgłoszenia,
  • Dokument  potwierdzający niepełnosprawność,
  • Pozostałe wymagane dokumenty zgodnie z Regulaminem naboru i uczestnictwa w Programie Ministerstwa Rodziny  i Polityki Społecznej

„ASYSTENT OSOBISTY OSOBY  Z NIEPENOSPRAWNOŚCIĄ”  dla Jednostek Samorządu Terytorialnego — EDYCJA 2024

ZŁOŻENIE KARTY ZGŁOSZENIA DO PROGRAMU WRAZ Z WYMAGANYMI ZAŁĄCZNIKAMI NIE JEST JEDNOZNACZNE Z PRZYZNANIEM USŁUG ASYSTENCJI OSOBISTEJ.

          Program będzie realizowany po przyznaniu środków z Funduszu Solidarnościowego i podpisaniu umowy na jego realizację.

 

Informacja wytworzona przez:
Aneta Kowalik
email: pcpr@spradom.eu tel.:48 38 15 070 fax: 48 38 15 070
, w dniu:  15‑01‑2024 11:24:26
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Aneta Kowalik
email: pcpr@spradom.eu tel.:48 38 15 070 fax: 48 38 15 070
, w dniu:  15‑01‑2024 11:24:26
Data ostatniej aktualizacji:
15‑01‑2024 11:32:35
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie